استاندار یزد در همایش عمومی یکروزه رؤسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان:

توسعه، بر مبنای امنیت، تعلیم و تربیت استوار است

استاندار یزد گفت: توسعه در تمامی زمینه ها بر مبنای برقراری امنیت و آموزش که همان تعلیم و تربیت جامعه می باشد استوار است.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،\" محمد رضا فلاح زاده\" در همایش عمومی یکروزه رؤسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان که در محل سالن اجتماعات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و پیشکسوتان عرصه نیروی انتظامی، اجرایی شدن وظایف و ماموریت های خدمتگزاران در این لباس مقدس را مصداق انجام فرائض و واجبات الهی و ثواب آن را، رسیدن به مقام محمود دانست.
وی با اشاره به حدیث حضرت امام حسن مجتبی(ع) که می فرمایند:\" ثواب برآورده کردن حاجت یک مومن از نه هزار سال عبادت یک فرد که روزها روزه دار و شب ها در حال قیام باشد بالاتر است\" گفت: عبادت در اسلام ده قسم است که نه قسم آن خدمت به خلق خدا، کار، تلاش، کوشش، حرکت، کسب روزی حلال و اداره صحیح و پاک خانواده است.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای این که یک جامعه به رشد و تعالی برسد باید به توسعه آن جامعه در تمامی زمینه های معنوی، فرهنگی، عمران و آبادانی، تولید، توزیع، کشاورزی و... توجه کرد.
وی افزود: آیین و برنامه های اسلام در حوزه زندگی فردی و اجتماعی، سعادت دنیوی و اخروی انسان را در بر می گیرد و رعایت اصول، پیروی و اجرای سنت نبوی و اهل بیت(علیهم السلام) یک جامعه را به تعالی می رساند.
فلاح زاده در ادامه با اشاره به اهمیت برقراری امنیت در جامعه گفت: برقراری امنیت در جامعه آرامش مردم را به همراه داشته و این امر موجب رضایت و کاهش تخلفات و جرایم می گردد.
وی فرهنگ سازی در زمینه های پیشگیری از وقوع جرایم، فعال تر کردن گشت های انتظامی و برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان و مجرمان و .... را از جمله راه های برقراری و افزایش امنیت در جامعه دانست.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به سخن حضرت امام علی (ع) که می فرمایند:\" دستگاه قضا باید به گونه ای حرکت کند که مومنین احساس امنیت و متخلفین و مجرمین بترسند\" گفت: دستگاه های امنیتی باید با الگو گرفتن از بیان ارزشمند حضرت امیر (ع) در راستای رسیدن به این هدف تلاش کنند.
وی در ادامه پیوند عمیق و همکاری بین دستگاه قضایی، دستگاه های فرهنگ ساز و مردم را راهی مناسب برای برقراری امنیت و مبارزه با مجرمین و پیشگیری از جرایم دانست.
فلاح زاده در پایان با تاکید بر ترویج فرهنگ و احیای انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، این امر را یکی از وظایف اصلی و مهم ماموران نیروی انتظامی دانست.
فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد نیز در این همایش با اشاره به حفظ و تامین نظم و امنیت جامعه که از وظایف ذاتی نیروی انتظامی است گفت: اقدامات مهمی در زمینه های پیشگیری قضایی، انتظامی و اجتماعی در نیروی انتظامی صورت پذیرفته و برقراری امنیت در جامعه یک رابطه متقابل بین مردم و نیروی انتظامی است.
سردار علی اکبریان در ادامه گزارشی اجمالی از اقدامات و فعالیت های نیروی انتظامی استان در زمینه های برقراری امنیت در جامعه، برخورد با سارقین، مبارزه با اشرار و قاچاقچیان به ویژه در زمینه مواد مخدر و پیشگیری از جرایم فردی و اجتماعی ارائه کرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا